Informace o výuce |
Kontakty, OP |
Výuka v kurzech probíhá prezenční formou V přípravných kurzech si žáci základních škol pod vedením středoškolských profesorů z Gymnázia Jaroslava Heyrovského v Praze 5 upevní své znalosti z matematiky a českého jazyka, které získali při studiu na základní škole. Systematickým opakováním a procvičováním probrané látky získají automatizované návyky při řešení standardních i problémových úkolů. V běžném týdnu žáci absolvují „dvouhodinovku“ daného předmětu. Pokud mají žáci zájem navštěvovat kurzy matematiky i českého jazyka, mohou si je zvolit ve dvou různých dnech (pro žáky je to lepší varianta). Oba kurzy (M+ČJ) je možné absolvovat i v jednom dni, viz rozvrh (celkem 4 vyučovací hodiny), ale je třeba počítat s většími nároky na pozornost a soustředění žáků.
„Organizační pokyny pro výuku v Praze“ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Co s sebou na výuku? Základní pomůcky stejné jako do školy na výuku – psací potřeby, pravítko, lepidlo a nůžky. Na hodiny matematiky rýsovací potřeby a nelinkovaný sešit A4. Na český jazyk stačí linkovaný sešit A4 a pastelky. Přezůvky – po přezutí si žáci odloží obuv do plastového sáčku (svršky si děti odnesou s sebou do učebny) Vhodná je i malá svačina a nápoje. ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Jaké jsou výhody prezenční výuky oproti on-line výuce? Prezenční výuka má oproti online výuce řadu významných výhod, které se týkají jak akademické, tak i sociální a osobnostní stránky vzdělávání. I když online výuka přináší flexibilitu, prezenční forma je často považována za efektivnější, a to z následujících důvodů: 1. Osobní interakce a okamžitá zpětná vazba - Přímá komunikace umožňuje bezprostřední kontakt s lektorem a spolužáky, při neverbální komunikaci může lektor poznat, zda žák látce rozumí, nebo s ní má potíže, fyzická přítomnost žáků v kolektivu usnadňuje personalizaci výuky - lektor může žákovi poskytnout individuální podporu a motivaci, může uplatnit individuální přístup; 2. Vyšší míra soustředění a zapojení - Strukturované prostředí minimalizuje rušivé vlivy, lepší zapojení studentů do diskusí podporuje aktivní učení a to vede k lepšímu pochopení a zapamatování učiva; 3. Sociální a osobnostní rozvoj - Mezi lektorem a spolužáky se snadněji navazují sociální přátelské vztahy, které podporují vznik prostředí, kde se studenti cítí bezpečněji a nebojí se dělat chyby. Společné řešení úkolů a diskuze rozvíjí týmovou spolupráci, přítomnost lektora v jedné místnosti se studenty vytváří specifickou atmosféru, která je silným motivačním faktorem. 4. Technické a organizační výhody - Odpadají problémy s počítačovým vybavením a kvalitou internetového připojení, pevný čas a místo výuky pomáhá studentům udržet si disciplínu a pravidelný studijní režim.
Prezenční forma výuky je stále nenahraditelná díky své komplexnosti a zaměření na hluboké učení, sociální interakce a osobní rozvoj. |
Betta BDM "Vzdělání - cesta k prosperitě |
Aktualizováno: 02. 09. 2025 |