Informace o výuce

Kontakty, OP

Výuka v kurzech probíhá prezenční formou

V přípravných kurzech si žáci základních škol pod vedením středoškolských profesorů z Gymnázia Jaroslava Heyrovského v Praze 5

upevní své znalosti z matematiky a českého jazyka, které získali při studiu na základní škole.

Systematickým opakováním a procvičováním probrané látky získají automatizované návyky při řešení standardních i problémových úkolů.

V běžném týdnu žáci absolvují „dvouhodinovku daného předmětu. Pokud mají žáci  zájem navštěvovat kurzy matematiky i českého jazyka,

mohou si je zvolit ve dvou různých dnech (pro žáky je to lepší varianta).

Oba kurzy (M+ČJ) je možné absolvovat i v jednom dni, viz rozvrh (celkem 4 vyučovací hodiny), ale je třeba počítat s většími nároky na pozornost a soustředění žáků.

 

    „Organizační pokyny pro výuku v Praze

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Co s sebou na výuku?

Základní pomůcky stejné jako do školy na výuku – psací potřeby, pravítko, lepidlo a nůžky.

Na hodiny matematiky rýsovací potřeby a nelinkovaný sešit A4.

Na český jazyk stačí linkovaný sešit  A4 a pastelky.

Přezůvky – po přezutí si žáci odloží obuv do plastového sáčku (svršky si děti odnesou s sebou do učebny)

Vhodná je i malá svačina a nápoje.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Jaké jsou výhody prezenční výuky oproti on-line výuce?

Prezenční výuka má oproti online výuce řadu významných výhod, které se týkají jak akademické, tak i sociální a osobnostní stránky vzdělávání.

I když online výuka přináší flexibilitu, prezenční forma je často považována za efektivnější, a to z následujících důvodů:

             1. Osobní interakce a okamžitá zpětná vazba - Přímá komunikace umožňuje bezprostřední kontakt s lektorem a spolužáky, při neverbální komunikaci může lektor poznat, zda žák látce rozumí, nebo s ní má potíže, fyzická přítomnost žáků v kolektivu usnadňuje personalizaci výuky - lektor může žákovi poskytnout individuální podporu a motivaci, může uplatnit individuální přístup;

             2. Vyšší míra soustředění a zapojení - Strukturované prostředí minimalizuje rušivé vlivy, lepší zapojení studentů do diskusí podporuje aktivní učení a to vede k  lepšímu pochopení a zapamatování učiva;

             3. Sociální a osobnostní rozvoj - Mezi lektorem a spolužáky se snadněji navazují sociální přátelské vztahy, které podporují vznik prostředí, kde se studenti cítí bezpečněji a nebojí se dělat chyby. Společné řešení úkolů a diskuze rozvíjí týmovou spolupráci, přítomnost lektora v jedné místnosti se studenty vytváří specifickou atmosféru, která je silným motivačním faktorem.

             4. Technické a organizační výhody - Odpadají problémy s počítačovým vybavením a kvalitou internetového připojení, pevný čas a místo výuky pomáhá studentům udržet si disciplínu a pravidelný studijní režim.

 

Prezenční forma výuky je stále nenahraditelná díky své komplexnosti a zaměření na hluboké učení, sociální interakce a osobní rozvoj.

Betta BDM     "Vzdělání - cesta k prosperitě

Aktualizováno:  02. 09. 2025